Якщо ви круте агентство чи гуру вебаналітики - можете не читати цю статтю. Вона для тих, хто завжди вважав, що наскрізна аналітика - це круто, але дуже дорого та складно. І взагалі вона підходить лише для великих компаній.


Binotel любить розвіювати міфи та змінювати правила гри, роблячи дорогі продукти для ефективного ведення бізнесу доступними. Але навіть після того, як ми розробили модуль наскрізної аналітики, підключати його наважилися не всі наші клієнти, попри те, що це безкоштовно.

Тому ось вам посібник про те, що таке наскрізна аналітика та з чим її їдять.

Розповімо детальніше й спробуємо використовувати поменше розумних слів. Адже все навколо й так уже "смарт".

Що таке наскрізна аналітика? 

Наскрізна аналітика зробить із вашого маркетолога (чи з вас) супермена. Вона допомагає відстежувати весь шлях вашого клієнта - від першого кліку на рекламі до того моменту, коли він щасливо йде з вашим товаром. Куди клієнт натискав, що писав у Google, перш ніж перейти на сайт, скільки часу думав перед покупкою, скільки він вам коштував та чи окупились вам інвестиції.

Що дає наскрізна аналітика? 

Якщо ви бос, керівник відділу продажів чи капітан корабля, то наскрізна аналітика розповість вам таке:

  • Скільки продажів приносить маркетинг, а скільки - результат роботи сарафанного радіо, рекомендацій клієнтів і особистих напрацювань менеджерів.

  • Ви знатимете конверсію з лідів у продажу щодо кожного рекламного каналу. Відразу стане зрозуміло, хто робить помилки: відділ продажів чи відділ маркетингу. 

  • Чи окуповуються витрати на рекламу з таким самим успіхом, з яким маркетолог їх вимагає щомісячно. 


Якщо ж ваша роль - маркетолог, то наскрізна аналітика дасть вам ще більше:

  • У Google Analytics з'явиться звіт про рекламні джерела, які приносять найбільше продажів. 

  • Ви знатимете найвужчі місця у воронці продажів і зможете "дотискати лідів" на кожному етапі воронки за допомогою реклами. 

  • Ви знатимете окупність кожного рекламного джерела та зробите повернення інвестицій у маркетинг максимальним. 

  • І в цілому - перед вами відкриється новий рівень аналітики: ви бачитимете конверсію в продажу не лише за джерелом, але й за статтю, віком, регіоном чи навіть часом доби. 

  • Ви знатимете, скільки рекламного бюджету змарновано через зірвані угоди. А ще ви можете за це насварити менеджерів/поскаржитися босу. 


Як працює модуль наскрізної аналітики Binotel Call Tracking?

Розкладімо все по полицях, розгляньмо по пунктах. 

  1. От зайшла людина на ваш сайт, зацікавилася чимось і телефонує у відділ продажів.  

  2. У менеджера, який узяв слухавку, з'являється віконечко "створити новий контакт", що він і робить. А в Google Analytics тим часом автоматично передається подія "юхуу, вам зателефонували!"

  3. Коли в CRM-системі створюється угода чи статуси угоди змінюються - щоразу це нова подія для Google Analytics. 

  4. Ви відстежуєте, скільки відвідувачів стали покупцями, а скільки пішли. Таким чином, ви розумієте, яка реклама, ключові слова чи оголошення зробили свою справу, а з якими потрібно прощатися. 

  5. Коли гроші в касі, покупець шелестить подарунковим папером, а у вас налаштовано модуль enhanced e-commerce, то в Google Analytics надсилається не лише подія, але й сума угоди. А ви знаєте, скільки вам коштував цей покупець. Тож цей модуль - must have. 

Чому потрібно переглядати дані про угоди в Google Analytics?

"Мені і в CRM-системі видно джерело, з якого прийшов клієнт, нащо мені морочитися з Google Analytics?" - запитаєте ви. 

У CRM-системі відображатиметься лише джерело виклику, тобто для неї це органіка. Google Analytics дивиться ширше - він покаже весь шлях клієнта до покупки: від переходу на сайт із реклами на Facebook до дзвінка з Google-пошуку.

Нумо розбиратися! На прикладі. 

  1. Хіпстер Анатолій побачив на Facebook рекламу нових шкарпеток з єдинорогами. Він натиснув рекламу, перейшов на сайт, прогортав його, поклікав, але мама покликала його вечеряти, тож він закрив сайт. 

  2. Наступного дня Анатолій згадав про єдинорогів, почав гуглити, перейшов за контекстною рекламою на ваш сайт, прогортав його. І сайти конкурентів він теж понатискав. А потім згадав, що всі гроші вчора пішли на новий вейп. 

  3. Минув тиждень, Анатолій отримав оплату за фріланс і хотів витратити її на світшот, та раптом на youtube його наздогнала реклама шкарпеток з єдинорогами. 

  4. "О боже, як я міг забути про ці шкарпетки!" - подумав Анатолій і ввів назву бренду в гугл. Він перейшов на сайт, зателефонував і замовив такі бажані шкарпетки. І вже зараз він фотографує їх для інстаграму.